Image Alt

Matkablogi

Finnair – Ei näin!

Meidän pitäisi olla pian laskeutumassa Buenos Airesiin. Sen sijaan jumitamme Lontoossa lentokenttähotellissa. 
Eilen illalla odottelimme Helsinki-Vantaalla boardingin alkua nauttimalla perinteiset lähtöjuomat Oak Barrelissa. Siinä lumisadetta ja kiitotiellä kulkevaa lumiaura-armeijaa katsellessamme Tomille tuli tekstari ja sähköposti, että lentomme on myöhässä. Tässä vaiheessa iski huoli siitä, miten ehtisimme Heathrowlla vaihtaa konetta. Meillä piti olla 1,5 tuntia vaihtoaikaa, mutta nyt se kutistui noin 40 minuuttiin ja se on hyvin vähän Heathrown kokoisella kentällä. Siellä pitäisi vaihtaa terminaalia, kulkea taas passintarkastuksen ja turvatarkastuksen läpi. 

Jatkolennolta myöhästyminen

Laskeuduimme sateiselle Heathrowlle puoli kymmenen tienoilla paikallista aikaa ja valmistauduimme juoksemaan. Vilkuilimme ympärillemme olisiko meitä joku putken päässä vastassa saattelemassa lähtöportille tai antamassa lisäohjeita. Ei ollut, joten pinkaisimme juoksuun. Suurten lentokenttien käytävät ovat pitkiä ja erityisen pitkiltä ne tuntuvat silloin, kun sinulla on helvetinmoinen kiire, reppu hölskyy selässä ja polvivammaiselta meinaa kunto loppua kesken.
Juoksumme keskeytyi terminaalia vaihtaessamme ”bussijonoon”. Toinen suomalainen pariskunta, joka oli istunut meitä joitain rivejä edempänä Helsingin koneessa, oli ehtinyt paikalle ennen meitä odottelemaan terminaalien välillä kulkevaa bussia. Kävi ilmi, että hekin olivat matkalla Buenos Airesiin. 
Nousimme jonkin aikaa odotettuamme terminaali kolmosesta vitoseen kulkevaan bussiin. Matka tuntui kestävän ikuisuuden. Kun bussin ovet avautuivat, lähdimme kaikki neljä hölkkäämään ja suuntasimme Fast trackille / Express lanelle passien tarkastukseen. Siihen se matka sitten tyssäsi. Emme olleet ehtineet, eikä meitä päästetty enää eteenpäin.

Finnair tiesi meidän myöhästyvän, mutta ei ilmoittanut asiasta

Meillä oli British Airwaysin lennot, joten meidät ohjattiin heidän tiskilleen. Kävi kuitenkin pian ilmi, että koska myöhästyneen lennon oli operoinut Finnair, ei British Airways ottanut tapauksesta mitään vastuuta. He sanoivat, että jonkun Finnairilta olisi oikeastaan pitänyt olla meitä vastassa heti tullessamme pois koneesta. Eipä ollut. British Airwaysin asiakaspalvelijat yrittivät tavoittaa Finnairin edustajaa puolestamme siinä onnistumatta. Ei mennyt kovin kauaa, kun heille soitettiinkin takaisin ja Finnairin edustaja oli puhelimen toisessa päässä kyselemässä sattuisimmeko me olemaan BA:n tiskillä. Siellähän me, kun ei ollut muustakaan tietoa.
Finnair oli järjestänyt meille hotellihuoneen ja ruokailut seuraavaksi päiväksi. Meidät oli jo siirretty samalle lennolle seuraavalle päivälle. Olisimme kuitenkin halunneet matkaan jo aiemmin, koska nyt olimme menettämässä kokonaisen vuorokauden Buenos Airesin lomastamme ja meillä oli paljon suunnitelmia kaupungille. Mitään ei kuitenkaan ollut kuulema tehtävissä British Airwaysin tiskillä. 

Harhailua lentokentällä

Meidät lähetettiin takaisin terminaali kolmoseen etsimään henkilöä, jolla olisi meille hotellivoucherit. Tämä oli oma seikkailunsa. Ensinnäkin ehdimme täpärästi terminaalien välillä kulkevaan viimeiseen bussiin. Sen jälkeen hortoilimme autiolla lentokentällä (Heathrowlla ei lennetä öisin, koska lähellä on paljon asutusta), etsimässä henkilöä nimeltä Jamie. Ihan mutkattomasti häntä ei löydetty, vaan jouduin soittamaan hänelle ja sain uudet, aivan erilaiset ohjeet hänen löytämisekseen kuin mitä olimme British Airwaysin tiskiltä saaneet. 
Kuljimme ohi tyhjien matkatavarahihnojen ja läpi tullintarkastuksen. Olimme tässä vaiheessa kuluttaneet Heathrowlla aikaa jo noin puolitoista tuntia. Jamie ehti soittaa jo takaisin päin ja hoputti meidät minuutin päästä hotelliin menevään bussiin. Hän kertoi, että voisimme tulla seuraavana aamuna viideltä kyselemään muita reititysvaihtoehtoja. Kuulostipa houkuttelevalta! Kysyimme puhelinnumeroa ja hän antoi meille numeron, johon voisimme soittaa seuraavana aamuna.

Meille oli varattu hotelli jo ollessamme ilmassa, mutta kukaan ei ilmoittanut asiasta

Siinä bussissa istuessamme tutkimme hotellivoucheria ja surkuttelimme menetettyä päivää Buenos Airesissa. Samalla Tomin huomio kiinnittyi hotellivoucherin kellon aikaan. 
Meille oli varattu hotelli melkein heti sen jälkeen, kun kone oli noussut ilmaan Helsingistä, mutta kukaan ei ollut vaivautunut ilmoittamaan siitä meille. Meille oli kyllä ilmoitettu lennon myöhästymisestä tekstarilla, mutta kukaan ei ollut vaivautunut lähettämään tekstaria siitä, ettemme tulisi ehtimään jatkolennolle ja, että meille oli varattu hotelli. Yksi tekstari, jossa olisi ollut tieto ja toimintaohjeet, olisi säästänyt meidät ihan valtavalta säätämiseltä terminaalien välillä.
Tottakai vieläkin parempi olisi ollut henkilö odottamassa putken päässä Buenos Aires kyltin kanssa. Meitä oli kuitenkin kaksi pariskuntaa sinne menossa. Sellaista palvelua emme saaneet, mutta ettei edes tekstiviestiä vaivauduttu lähettämään, ei oikein istu järkeen. Miksi? Olisiko se ollut ihan oikeasti liikaa vaadittu?

Väärä numero, eikä lennolla tilaa

Heräsimme tänä aamuna viideltä paikallista aikaa soittamaan meille edellisenä iltana annettuun numeroon. Tomi oli katsonut, että ehtisimme lauantai-illaksi Buenos Airesiin, jos meidät uudelleenreititettäisiin Madridin kautta. Vapaita paikkoja oli vielä ainakin British Airwaysin nettisivuilla. 
Aamuviideltä, silmät ristissä totesimme, ettei Jamien meille edellisenä iltana antama numero toiminut. Soitimme sitten Finnairin asiakaspalveluun Suomeen. Mitään puhelinlaskua suurempaa iloa siitä ei kuitenkaan ollut, koska Finnair ei saanut meitä reititettyä uudelleen Madridin kautta. Heidän kiintiössään ei ollut enää vapaita paikkoja. Tämä tuntui kovin oudolta, kun kyse oli kuitenkin saman allianssin (Oneworld) yhtiöistä kuin British Airways ja lennolla oli tilaa.
Tämä päivä menee siis Lontoossa, hotellissa jumittaessa. Kaupungille lähtemisestä ei tarvitse haaveilla ilman takkeja, jotka ovat matkalaukuissa lentokentällä. Niitähän emme eilen illalla enää saaneet. Toivottavasti ne kuitenkin tänään löytyvät kentältä.

Huono sää voi olla syy myöhästymiseen, muttei onnettomaan tiedottamiseen

Sää Suomessa oli eilen haasteellinen. Myöhästymisiä lennoissa sattuu. Mutta siinä on eroa miten homma hoidetaan. Jos meitä olisi infottu asianmukaisesti, eikä juoksutettu ympäri terminaaleja, fiilis hommasta olisi aivan erilainen. Nyt jäi suoraan sanottuna paha maku suuhun.
Ei paljon myöskään yllätä, ettei kukaan lentöyhtiöiden henkilökunnasta ole puolellakaan sanalla maininnut, että olemme oikeutettuja hakemaan korvauksia näin pitkästä myöhästymisestä. Tuntuu olevan aivan yleinen tapa, että asiasta vaietaan ja asiakas joutuu itse olemaan perillä oikeuksistaan, jotta saa hänelle kuuluvat korvaukset. Lue lisää aiheesta 50 State Buzzle blogista
Emme me kuitenkaan ihan ainoita olleet, joiden lomasuunnitelmat menivät eilen uusiksi. Aivan varmasti harmittaa myös niitä eilen Finnairin kyydissä Bangkokiin lähdössä olleitakin, joiden lento peruttiin kokonaan. Auts. Toivottavasti hekin pääsisivät pian matkaan!
Oletko sinä myöhästynyt jatkolennolta? Miten homma ratkesi ja saitko korvauksia?
Kuvat ovat Tomin viime syksyn spottailuja Helsinki-Vantaalta.
Edit:
Finnair teki positiivisen hyvityspäätöksen ja saimme molemmat 600 euron vakiokorvauksen reklamaatiostamme.
 
Pysy mukana:

Comments

  • 13.2.2016

    Eikä! Mä olen niin pahoillani. Tiedän melkein tunteesi, koska itsellämmekin oli 1,5 tunnin vaihtoaika Heathrow'lla, joka kutistui tuohon 40 minuuttiin ja huonosti meinasi käydä. Kirjoitan tuosta tulevaisuudessa postauksen, mutta sen vain sanon, että pyrimme jatkossa välttämään Heathrown kenttää vaihtokenttänä. Yksi sana: Hirviökenttä. Huonojen tapahtumien summa teillä ja toivon, että jatko sujuu paremmin.

    reply
    • 13.2.2016

      No te olette ehtineet tosi lyhyellä vaihdolla! :O Onneksi ehditte. Ei Heathrow varmasti niitä helpoimpia kenttiä vaihtaa ole ja itsekin tulen varmasti jatkossa miettimään minkä pituisella vaihdolla sinne uskaltaa lähteä konetta vaihtamaan.

      reply
  • 13.2.2016

    Voi ei ihan kamalaa! Toivitaan, että huono alun siivittämänä loppureissusta tulee sitäkin parempi! Mielenkiinnolla kyllä seuraan miten homna etenee korvausten suhteen jne.

    reply
    • 13.2.2016

      Joo, mä luulen, että tästä reissusta tulee tän jälkeen joko mieletön success tai sitten ihan kamala fiasko! 😀

      reply
  • 13.2.2016

    Voi harmi. Finnairille pyyhkeitä! Parempaa asiakaspalvelua odottaisi.. Luin just että tosiaan paljon ollut Finskillä myöhästymisiä nyt ja mm uusi kone A350 on kuulemma usein myöhässä. Lentokenttävirkailijalle valitettiin että miksi se ei lennä Singaporeen, mutta hän kertoi että parempi niin teille koska se on usein myöhässä..

    reply
    • 13.2.2016

      En tiennytkään, että A350:n (tai siis niitähän on jo kolme) kanssa on niin paljon ongelmia. Ei kiva ollenkaan. Toivottavasti saavat homman pelittämään uusien koneiden kanssa.

      reply
  • 13.2.2016

    Ihan aluksi pelästyin, että nyt myöhästytte risteilyltä!! Huh, onpa sotku! Tiedottamisessa olisi selkeästi toivomisen varaa, toivottavasti matkanne jatkuu paremmissa merkeissä.

    reply
    • 13.2.2016

      Ei onneksi sentään risteilyltä olla (ainakaan vielä) myöhästymässä. Hieman jännittää mistä meidän matkatavarat löytyy. Eiköhän tämä matka tästä hieman sujuvammin lähde rullaamaan tämän pienen takaiskun jälkeen. 🙂

      reply
  • 13.2.2016

    Kommunikointi olisi tosiaan voinut olla paljon parempaa, mutta monilla muilla lentoyhtiöillä ei tule edes sitä tekstaria myöhästymisestä. Finnair ei ehkä pysty aina parhaimmalla mahdollisella tavalla auttamaan jatkolentojen kanssa, vaikka on itse aiheuttanut myöhästymisen, mutta mä taas olen kokenut sen, miten vika Helsingin kone odottaa kotimatkalla, kun eka lento on ollut pahasti myöhässä. Joskus niinkin päin. Tietty se myöhästyminen harmittaa lomalle lähtiessä paljon, etenkin jos tarkoitus ei ole omatoimimatkailla tai kökkiä saapumiskohteessa koko lomaa, vaan vaarana on esimerkiksi buukatulta kiertomatkalta poisjääminen. Toivottavasti teillä ei ollut mistään sellaisesta kyse.

    reply
    • 13.2.2016

      Jos monella muulla yhtiöllä ei tule tekstaria myöhästymisestä, niin sitten heillä on paljon petrattavaa. Ainakin työkaveri sai juuri toissapäivänä myöhästymisestä Norwegianilta tekstarin tunteja etukäteen.

      Meillä oli onneksi pari päivää varattuna "vain" Buenos Airesissa hengailulle, joten ei tällä kertaa suunnitelmat ei menneet uusiksi. Mietittiin juuri, että käytännössä melkein kaikilla aiemmilla reissuilla tämä olisi tuottanut melkoisen suuria vaikeuksia. Nyt ei ehkä.

      reply
  • 13.2.2016

    Äh, miten huono tuuri! Ja Finnairille kyllä miinusta… Parempaa reissun jatkoa teille! Nauttikaahan olan takaa, kun pääsette perille. 🙂

    reply
  • 13.2.2016

    Voi että rupes kyllä suivaannuttamaan kun luki tätä! Meillä on ollut Finskin kanssa sekä superhyviä, mutta myös tosi huonoja kokemuksia. Voin vaan kuvitella miltä teistä tuntuu tämän reissun jälkeen. Onneksi sentään jäitte hetkeksi Buenos Airesiin. Laivasta myöhästyminen olis saattanut olla liian inhottava homma.

    reply
    • 13.2.2016

      Mulla ei tähän asti ole ollut kuin ihan ok kokemuksia Finnairista. Tuo korvauspuoli nyt tällä hetkellä lähinnä mietityttää, kun niin monesta paikasta kuulee, ettei Finnair korvaa koskaan mitään, vaikka laki velvoittaisi.

      Laivasta myöhästyminen olisi jotain ihan kamalaa. :O

      reply
  • 13.2.2016

    Onpa harmi! Mutta onneksi ette sentään ole risteilystä myöhästymässä. Sitä minäkin ensimmäisenä täällä säikähdin.
    Juuri Finnairin uuden koneen ongelmia lukiessa aloin toivoa, että meidän ensi kuun Bangkokin lento tulee olemaan aikataulussa. Kahden 1-vuotiaan kanssa nuo myöhästymiset on kyllä aina moninkerroin hankalampia. Täytyy ainakin muistaa pakata triplamäärät ruokia ja vaippoja mukaan käsimatkatavaroihin.

    reply
  • 13.2.2016

    No olipas tosiaan ikävää kohtelua Finnairin puolelta. Juokseminen kentällä on tosiaan inhottavaa, sitä on tullut itsekin tehtyä välillä. Raahattu joskus vielä käsimatkalaukkua mukana, äh se on kurjaa! Kerran myöhästyimme myös Heathrown kentällä Suomen lennolta palatessamme Jenkeistä.Onneksi saimme uuden lennon tilalle samalle päivälle, mutta olihan siinäkin silloin vähän säätämistä.

    reply
  • 13.2.2016

    Voi harmi, että jäitte Lontooseen jumiin. Toivottavasti matka tästä eteenpäin sujuu paremmissa merkeissä!

    Lufthansa on toimii erinomaisesti tällaisissa tilanteissa. Minua on kahdesti oltu tuubissa vastassa ja viety autolla suoraan seuraavalle lennolle. Yhden kerran infotiskillä oli suoraan voucherit haettavissa. Finnairilla vastaavat tilanteet ovat aina hoituneet paljon kehnommin. Sydämentykytyksia koimme matkalla Perusta Ecuadoriin. LANin kone oli jo kiitoradan päässä, kun teknisen vian takia se rullasikin takaisin lähtöportille. Tiski jolta hoitivat uudelleen reitityksiä tukkeutui eikä jono vetänyt ei lainkaan. Meillä oli seuraavaksi aamuksi lento Galapagokselle ja risteily alkamassa, joten Ecuadoriin oli aivan pakko päästä. Aikamoista selvittelyä ja tsemppausta vaati, että saimme homman hoidettua ja uudelleenreitityksen kuntoon. Meillä nimittäin oli myöskin jatkolento toisella yhtiöllä ja meidän siirtäminen Ecuadoriin jäi sitten kokonaan LANin vastuulle.

    Saavuimme perille 13 tuntia myöhässä aamukolmelta. Olimme istuneet Cuscon persläpilentokentällä 10 tuntia. Siellä ei ollut kuin pieni kahvila seisomapaikoilla ja sinnekin hirveät jonot. Joku mahatautinen oli ripuloinut jokaisen vessakopin käyttökelvottomaan kuntoon, joten teimme myös pidättelyn ennätyksen ja totesimme, että on oikeastaan tosi hyvä ettei saa mitään ruokaa tai juomaa.

    reply
  • 13.2.2016

    Aer Lingus on ainoa lentoyhtiö, joka ei meidän kohdalla ole hoitanut ongelmatilanne kunniallisesti. Jäimme Islannin tuhkapilven takia jumiin Dubliniin, eikä Aer Lingus tarjonnut mitään vaihtoehtoja lentojen järjestämiseksi. Palauttivat kyllä lentolipun hinnan erillisen hakemuken perusteella muutama kuukausi jälkeenpäin.
    Parhaan palvelun ongelmatilanteessa on tarjonnut Qantas. Astuimme myöhässä saapuneesta koneesta ulos ja tiesimme, että emme tule ehtimään jatkolennolle. Niin tiesivät myös Qantasin henkilökunta. He olivat putken päässä meitä vastassa ja kaikki oli järjestetty valmiiksi… Hotelli, ruokailut, uusi lento ja kaupanpäälle hyvä huolenpito meistä.
    Tosi harmillista Finskin touhu. Koko ajan mennään siinä talossa lähemmäksi halpalentoyhtiöiden palvelutasoa – valitettavasti.

    Hyvää ja onnistunutta loppumatkaa teille! Pidetään peukut pystyssä, että kaikki menee tästä eteenpäin hyvin.

    reply
  • 14.2.2016

    Onpa inhottava tilanne! Ja vielä menomatkalla!! :/ Toivottavasti saatte jotain selvyyttä pian! Itse en ole koskaan myöhästynyt jatkolennolta. Lennot on kyllä olleet myöhässä puolin ja toisin ja lomat ja lomaltapaluut myöhästyneet. Hikihatussa on myös juostu terminaalien välejä reppu selässä poukkoillen ja etuiltu passintarkastus- yms jonoissa. Ei ole matkailu aina mukavaa ja stressitöntä!

    reply
  • 14.2.2016

    Ou shit suorastaan! Olin matkalla jokunen vuosi sitten Singaporeen Finnairilla. Yölento myöhästyi noin kolme tuntia ja pääsimme matkaan kello kolme yöllä. Ensin kuulemma odottelimme jotain myöhässä olevaa konetta ja sen matkustajia, seuraavaksi oli tekninen vika kuulemma. Olimme irti laiturista ja Finnairilla ei ollut tietoa missään, että olemme n. 3 tuntia myöhässä. Jatkolentoni missasin, mutta Singaporesta pääsi useasti päivässä KL:ään. Matkalaukku jäi Singaporeen. Mies odotti KL:n asemalla n. 5 tuntia ja otti yhteyttä Finnairiin ja missään ei ollut tietoa myöhästymisestä. Mulla mitään hätää ollut, mutta mies oli vähän ihmeissään, että minne se akka katosi:)

    reply
    • 17.2.2016

      Itse lensin yksin Singaporeen ja isäni tuli KL:stä sinne minua vastaan. Äiti seurasi lentoa FlightRadarin kautta, mikä on tuossa itseasiassa aika hyvä, jos kentän taluluilla ei mitään ole. Vaatii toki sitten nettiyhteyden.

      reply
  • Anonyymi
    14.2.2016

    Komppaan Rva Kepposta, LH hoitaa hyvin myöhästelytilanteet. Itsekin saanut bussikyydin suoraan jatkolennolle. SWISS on myös tehokas. Lontoo ja Pariisi ovat huonoja vaihtokenttiä. Hyvää matkaa!

    reply
  • 14.2.2016

    Buenos Aires on ollut meillekin epäonnen lentokohde. Menolentomme peruttiin aikoinaan sinne ja meidät reititettiin uudelleen vuorokautta myöhemmin Montevideoon! Kiitos Iberia. Kukaan ei ilmoittanut asiasta meille mitään ja huomasimme asian onneksi kylläkin jo kotona pari päivää ennen lähtöä. Matkan jälkeen teimme valituksen johonkin EU-kuluttajavirastoon, joka käsitteli jutun kyllä ihan kiitettävästi ja "määräsi" Iberian maksamaan meille korvauksia. No, Iberia ilmoitti, että olette kyllä oikeassa, mutta emme maksa mitään. Toivottavasti teillä menee paremmin ja etenkin pidämme peukkuja, että pääsette pian perille!!

    reply
  • 14.2.2016

    Voi miten persuusta koko juttu. KLM on mulla aina hoitanut noi myöhästymiset mallikkaasti edellisellä lennolla kaiuttimen kautta infotessa että et ehdi jatkolennolle, mene suoraan kyselemään jatkoreitityksistä. Euroopasta lähtee vielä niin monia lentoja Buenos Airesiin, että tosi sääli missata kokonainen päivä reissusta. Onneksi teillä tosiaan oli vähän liikkumavaraa Bairesissa, ettette sentään risteilyltä myöhästy! Loppumatkasta ei voi tulla muuta kuin succée!

    reply
  • 14.2.2016

    Kävipä harmillisesti, toivottavasti ehditte ajoissa Argentiinaan! Heathrow on kamala kenttä vaihtaa, voi olla että tuo puolitoista tuntiakin olisi vetänyt aika tiukoille 🙂

    Mulla on ollut vähän vastakkainen kokemus nimittäin liiasta infoamisesta. Viimeksi kun lensin Norwegianilla Oslon kautta kotiin, vaihtoaikaa oli vain n. 40 minuuttia mutta kenttä oli tuttu ja tiesin, että pääsisin varman koneesta lähtöportille kymmenessä minuutissa. Eka kone kuitenkin lähti myöhässä ja kun kysyin stuertilta että mitenkäs jatkolento, niin informoitiin että Oslon päässä odotettaisiin minua. Laskeuduttiin parikymmentä minuuttia ennen koneen lähtöä niin juoksuksihan siinä piti pistää, mutta se oli turhaa kun jatkolennon kone oli lähtenyt kymmenen minuuttia etuajassa 🙂 Se siitä minun odottamisestani, seuraavaa lentoa odottelinkin sitten kahdeksan tuntia. Onneksi Norwegianilla pystyttiin järjestämään minut tuolle lennolle, ja niiltä sai myös ateriasetelin ettei tarvinnut nälissään olla.

    Onnea matkaan nyt ja toivottavasti jatkossa sujuu paremmin!

    reply
  • 14.2.2016

    Voi kekku, sanon! Olipa tylsääkin tylsempi homma, sekä myöhästymisen että tuon Finnairin toilailun vuoksi. Minäkin ehdin jo säikähtää, että myöhästyttekö risteilyltä, mutta onneksi toivottavasti ette! Vaikka uskon ja ymmärrän, että ottaa päähän tuo Buenos Airesin ajan lyhentyminen, kyllä aika kierroksilla kävisin itsekin ja varsinkin tuollaisen palvelun jälkeen.

    Minulla on aika äärilaitakokemuksia näiden myöhästymisten suhteen. Kerran lennettäessä Costa Ricasta kotiin Miamin kautta, myöhästyimme Miamissa jatkolennolta. Olimme vielä ajoittaneet kotiinpaluun niin, että tulemme juuri jouluaatoksi kotiin, aatonaattoiltana. Aatoksi piti ajaa joulunviettoon mökille. American Airlines ei myöskään suostunut reitittämään meitä uudelleen, jotta olisimme ehtineet Helsinkiin aiemmin, vaan samaa lentoa jouduimme odottamaan vuorokauden verran. Minä vielä vähän itku kurkussa kysyin virkailijalta, että me siis missaamme joulun. Vastaus oli tyyliin "jep", hyvin tylysti sanottuna, ei minkäänlaisia pahoitteluita. Pääsimme lentokenttähotelliin odottelemaan ja saimme ruokavouchereita, jotka eivät tosin riittäneet kattamaan ruokakuluja kyseisessä hotellissa. Niillä olisi vissiin saanut jonkun hyvin kevyen salaatin, ja päälle piti toki maksaa messevät tipit, Jenkeissä kun oltiin. Kotona olimme jouluaattoiltana ja muistaakseni lähdimme sinne mökille vielä ajamaan yömyöhään, mutta olihan se joulu jo mennyt ohi.

    Toisella kertaa olimme menossa KLM:n lennolla Pariisin kautta Hong Kongiin, josta olimme ostaneet jatkolennon muistaakseni Air Asialla Bangkokiin muutaman tunnin vaihdolla. Kone jumitti jo Helsingissä tuntikaupalla lumipyryn vuoksi ja missasimme jatkoyhteyden Hong Kongiin, ja tietysti tuon erillisellä lipulla olevan Bangkokin jatkon. Sama kuvio, lentokenttähotelli Pariisista, pikainen Eiffel-tornipyrähdys ja jatkolentoa selvittelemään. Ja voitko kuvitella, KLM:n virkailija suostui laittamaan meidän suoraan Bangkokin koneeseen! Eihän se meidän missattu Air Asian lento ollut heidän vastuulla enkä tiedä, minkälaisia sääntöjä tästä on, mutta jäipä todella todella hyvä mieli, ja emme lopulta olleet kuin tyyliin puoli päivää myöhässä alunperin suunnitellusta! Eli KLM:lle thumbs up! 🙂

    Toivottavasti loppureissu lunastaa odotukset ja matkanne jatkuu tästä eteenpäin kommelluksitta! ♥

    reply
  • 15.2.2016

    En ole vielä koskaan myöhästynyt (kopkop), mutta juuri viime reissulla kun lensimme Mauritiukselle Pariisin kautta, niin molempiin suuntiin mennessä saatiin kyllä juosta tuo pirullinen kenttä läpi. Ja ne käytävät on hiivatin pitkiä todellakin ja terminaalibussi aivan toivottoman hidas siinä vaiheessa kun pitäisi jo joutua.
    Tsemppiä teille ja parempaa reissun jatkoa !!

    reply
  • Anonyymi
    14.9.2016

    On hieman matkustajassakin tässä tapauksessa syytä epäonnistumiseen, koska Heathrowlla ei kannata talvisaikaan luulla, että em vaihtoaika kaikkina kertoina onnistuu. Eritoten, koska tarvittiin myös terminaalin vaihto. Vaihto onnistuu tuolla vaihtoajalla vain terminaalien sisällä. Poikkeuksiak on. Kätevää on terminaali kolmsen sisällä vaihtaa esim Finnairin lennolta Virgin Atlanticin lennolle. Pyrin itse välttämään Heathrowta vaihtokenttänä ja Pariisissa en suostu vaihtamaan ollenkaan. Frankfurt ja München ovat molemmat sujuvia vaihtokenttiä.

    Mitä tulee Finnairiin ia myöhästymisiin, niin kaikille yhtiöille sattuu myhästymisiä ja peruutuksia. Mutta Finnairin palvelut ja koneiden kukavuus ovat sellaisia, joita en halua kokea. Finnair käyttää Euroopan lentoasemilla lähes säännöllisesti kauimmaista terminaalia, joss on huonot palvelut. Miksi en siis käyttäisi esim Lufthansaa ja vaihtaisi konetta Frankfurtissa lentäessäni USA:an.

    reply
    • 27.9.2016

      Jos kone olisi ollut ajoissa, olisimme kyllä ehtineet lennolle. Paljosta myöhästyminen ei ollut kiinni. 1,5 tuntia on vielä ihan ok vaihtoaika isolla kentällä, vaikkei siinä luppoaikaa jääkään. Lentoyhtiöt ovat vastuussa siitä, etteivät myy lippuja sellaisella vaihtoajalla, jota ei pysty toteuttamaan.

      reply

Post a Comment

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit sed.

Follow us on